Wednesday, June 1, 2011

Lelaki nmpk lebih macho kalau dia IKHLAS tinggalkan semua kejahatan dulu untuk semua kebaikkan di samping wanita yang dia sayang sepenuh hati? betol ke?

Seri0usly lelaki nampak lebih mach0 kalau dia ikhlas and jujur tinggalkan semua kejahatan dia dulu, untuk semua kebaikkan kini, bila d samping wanita yang di sayanginya sepenuh hati.Betul tak? betul tak ? heee bagi aku it is sweet. Walaupun jarang-jarang kita akan bertemu lelaki mcm ni, dan jarang dapat kenal lelaki mcm ni? tapi aku tak berharap pun bertemu lelaki spesis ni.. Dah macam cite nora eleena lah plak watak si Seth Tan tuh !.. 
Tapi watak Seth Tan dalam siri Nora Eleena tuh, Seth bukanlah jahat mana pun. Tapi jahat jugaklah kalau dah dia sebenarnya yg merogol Nora dlu right? Then, si Seth ni asalnya tak pernah solat. Bukan tak solat je, malah tak tahu solat. Tapi lepas kenal Nora, dia dah mula nk berjinak solat slow-slow. kira oke la tuh. Nak laju-laju melampau lah kn? at least kita terima je apa perubahan seseorang itu asalkan yang kearah kebaikkan. Lagi, si Seth ni dlu kaki botol (minum arak) . So lepas kahwin, dia dah tak sentuh air haram tuh. Lagi yang aku nampak memang banyak perubahan si seth ni dari jahat ke baik. Kira sweet la tuh kan ?? 

Hurmmmm ..... (Sedang befikir)
tapi, ada ke lelaki mcm tuh sekarang ? sanggup jujur tinggalkan semua kejahatan utk semua kebaikkan sekarang ? Aku sejujurnya tak mahu pun kenal lelaki yang mcm ni. Mungkin jiwe akan sakit. Sakit sebab terkenangkan kisah silam dia ? Tapi cinta tu buta . susah nak lepaskan bila dah sayang seseorang. Aku tak cakaplah kisah aku ni sejibik Nora Eleena , tapi apa aku dapat ceritakan, memang sweet bila dia nak brubah ke arah kebaikkan. tinggalkan semua kejahatan lampau. 
Tapi masalahnya, mampukah aku terima dan bertahan ? Apa perasaan korang kalau mengenali seseorang yang begitu jahat dan kejam terhadap wanita lain dlu, dan sanggup berubah kerana dia betul-betul jatuh cinta dengan korang sekarang? Macamana korang yakin dia btul-betul jatuh cinta ? entah-entah saja kot. " playb0y kan pandai mengayat ! Ish, kalau dia boleh buat dlu, tak mustahil dia akan balik perangai lama dia .. Ah ! kau ni macam tak de jantan lain dalam dunia ni. Dah tau dia playb0y dlu, makin nak main api. Ish, kau tak takut ke? kau muda, carilah yang lain. " itulah ayat-ayat sering kita dengar. kata-kata yang membakar aku supaya membenci dia.. eheee.. 
Nak kata dia berubah sebab kenal aku? macam perasan lebih plaks. aku sedar, aku sape. bukan penting sgt. tapi dia dah banyak berubah.. dlu dia tak solat. sekarang, setiap solat dia cuba penuhi. Paling tak tahan, pernah nk solat asar, sikit lg nk magrib. ada masjid besar depan sunway piramid. Dia tak jadi and cari surau petronas. Katanya malu org tgk dia solat lewat sorang-sorang. Lagi perangai dia aku suka, aku pernah demam teruk. Selalu dia akan call stiap 12 mlm wish gudnite. ada sekali th aku xreply sbb demam. dia call 60x pn aku xjawab sb sakit pale and silent. last-last kol 3.45 pagi dia muncul depan rumah semata nak tengok aku oke atau tidak.. 
Lagi yang buat aku lupa dia bekas playb0y . dia yang beria skang nk percepatkan pertunangan kami. Setiap weekend survey cincin.. AKu tak lah excited sgt pasai aku still takut nk terima dia sepenuhnya. betulke dia dah berubah? Perasaan ni jadikan aku tak yakin adakah dia pasangan hidup aku.  Selain dari tu, dia dah bawa aku kenal dengan family dia. Memang dalam beratus teman wanita dia dlu, aku je dia bwa jmpa family. bila aku tanya dia jawab "sebelum ni dia tak yakin. kali ni dia dah betul-betul nekad and jatuh cinta" 
Adeh... aku plak? stil blur + cuba untuk terima perubahan dia. Takut plak terlebih percaya, makan diri. sanggup atau tidak aku ambik risiko ni, biarlah masa yang tentukan. Adakah aku berdosa sebab hipokrit pada diri sendiri? dalam hati masih ragu-ragu dengan keikhlasan dia?

No comments:

Post a Comment