Wednesday, June 22, 2011

Pensyarah giler2 .. itu aku ! :)

huhuhuh tiba-tiba aku jadi rindu pada pekerjaan lama aku, pada student-student aku yg perangai gila-gila smpai aku turut gila. ehehehe.. maklumlah umo dgn student aku pn beza bape taun jep kot.. xsmpai 5 taun pn. ahahaha tp wlwpun aku lecturer yang sempoi namun aku tetap garang and mereka terpaksa ikut semua perintah aku. cewah ! berlagak la plaks. memang la budak-budak tu akan ikut cakap aku pasai aku yg mark paper final exam mereka kn kn kn??

s0 al kisahnya, lepas je tamat degree in Operations Management kt uitm, aku pn apply keje kt satu IPTS ni. mostly college ni ajor subjek marine, safety health bagai sume tu lah. kos berkaitan lelaki je la.. ermmmm tp sbab kn aku nye kos ms degree dlu byk persamaan dgn kos logistik, so aku dapatlah tawaran jadi lecturer kt ctu. maka bermulalah life aku sebagai seorang pensyarah paling muda :) hehehehe

mula-mula aku mengajar tu memang la aku kene buli. Hoooo dorang tak kenal aku ni garang kot. biarkan. memang mula-mula ada yg mengorat laah. ada yg mengusik. macam-macam. lagi2 muka aku nmpk mcm lembut kn?? lembut ye?? haha ni rupa aku time jadi pensyarah dlu.

hehe suci gler kn? ala itu time aku lepaking mlm-mlm dgn housemate aku yg semuanya lecturer kt kolej swasta th jgk. hehe dipendekkn ceritalah.. mula-mula tak tahan sbr gk aku mengajar. maklumlah semuanya nakal-nakal tak pyh citela. dasat sgt ! last-last aku baling je duster pd sape yg bising. bayangkn lah aku penah mengajar student dekat 200 tw. utk subjek HUman resource.. Ooo nk tahu apa subjek aku mengajar?? ha jgn tekejot. :
1/ HUman Resource
2/ Management
3/ Demand management
4/ Introduction to logistic
5/ Procurement
6/ Occupational safety health
7/ Job design
8/ Material handling & storage
9/ supply management
10/ service marketing


da la tu je aku igt . hehe byk tak? ha blik dari kelas tu aku bkn melepak je kt umh. balik terpaksa menghadap buku n buat note utk student kesayangan ni ha. bg dorang paham.. tp kalau dorang nakal gk memang aku cebik sekor sekor. apa-apa pun aku ikhlas mengajar bebudak tu semua. hehehe lama aku kt ctu semua da tahu perangai aku. jadi lama-lama budak-budak ni jadi ngam nan aku. aku psiko je dorang. mostly aku jadikan dorang kawan-kawan je. nk ckp aku kau pn bole. asalkn jgn kurang ajar nan aku. alhamdulillah semua ok.

kadang-kadang mlm minggu sempat lg ha aku ikut bebudak kelas aku tgk wayang sesama. sj eratkn silaturrahim. pegila 4 5 biji kete pn tak pe.eheh.. paling sweet , dorang celebrate besday aku. pandai jgk mereka-mereka ni. nk tgk picture mereka? adalah jgk aku smpt simpan lgi.



Ni pic student aku suapkn aku kek. sweet tak? hehe


Haaa dlm kelas aku ni adalah budak-budak yang spesis nakal tak makan saman. tp dorang ni tiap kali mula kelas n habis kelas, mesti dorang tolong bawakan buku n segala note aku. eleh ! nk amik hati la tuh kn? hehehehe ni la F4 (Farhan, Faizz, Firdaus, & Farid) slalu buat hal. assignment lwt anta. bajet ensem, slu teman aku if aku sedih, lwt dtg kelas. kaki ponteng ! heee




ehe kisah lucu? ermmm ada .. paling tak boleh blah time musim tanda paper exam. korang akan jmpa macam-macam jawapan yg buat aku pecah perut ketawa spjg menanda mark dorang. hadoi..... rasa nk ketuk pale sekor-sekor.. itu je coretan aku mlm ni. gudnite !













No comments:

Post a Comment