Tuesday, May 31, 2011

apa yang best tentang kerja ..kerja .. kerja ..

Sampai sekarang aku still tak percaya yang aku ni dah keje ! wake up ! wake up ! bkn zaman blaja lagi. bukan zaman kampus lagi ! sekarang kene fikir masa depan dan fokus utama hidup. mestilah nak kawin kan.. tett !!! Eh bukan ! bukan ! saje je gurau-gurau. Kalau ikutkan fokus utama lepas dapat kerja, mestilah nak beli kereta kan? then rumah, then baju lawa-lawa , then belanja macam-macam, bagi duit kat mak ayah memang wajib ! dan sebagainya... Tapi, sekarang ni, fokus utama nk beli kereta dah tercapai, cumanya nk cari rumah je lah kot. tp tak tahulah bila ..  
Kerja cari duit ni bukan tak penat . seharian di opis perah otak , tenaga , semua wlwpun masih ada masa utk blogwalking (bukan apa untuk hilangkan stress kejap) .. te hee hee .. :)  Tapi ikutkan masa belajar dlu adalah waktu yang paling best sekali. Walaupun time keje ni kita balik rumah dah boleh terus tido or rehat. tak perlu nk menghadap buku-buku yang tebal. tak perlu nak belajar 24 jam kn? tapi bahang dah bekerja ni memang sangat lain.. Mana tanggungjawab makin banyak. Kene serius dalam kehidupan. Tak boleh nak main suka dek je ponteng keje macam ponteng kelas . Paling tak tahan setiap pagi kene bangun pg2 buta siap ke tempat keje....  
Eh tapi walau cmne pun, BERSYUKURlah ! tak baik merungut dengan kerja kita even banyak mana and sesukar mana pun. At least kita perlu bersyukur kita ada pekerjaan untuk menampung sara hidup. Kalau ikutkan dan kira berapa ramai lagi diluar sana yang menganggur. Yang memerlukan pekerjaan? Tapi kita merungut-rungut for what ?? So terimalah apa yang dah di tentukan untuk kita dengan erti kata lain bersyukur dengan takdir dan rezeki yang ditentukan ALLAH.  
Tapi memang benar isu pekerjaan sekarang sangat meruncing. Apa-apa pun aku harap, masalah ni selesai cepat-cepat. Sama-samalah kita membangunkan ekonomi negara.. =)  
Jadi nak tahu apa kerja aku ? heee Salah satu tugas kerja aku ni dah macam wartawan. Macam dalam karangkraf la plaks ... Opppssss ! tp bukan lah. CUma aku ni bukanlah terror mana bab publication . Latar belakang education aku ni asalnye Business Engineering.. Ni dah terpeleot ke publication.. eheheee cmno tuh ?? hadoi laaaaaa.... tapi tak pelah.. take it as challenge ! chewah ! ermm nmpk je simple? tp mencabar sbb ni bukan bidang kuasa aku. Mana nak jadi cm wartawan nye, mana nk cari bahan, cari input, design cover, deal sn sini, interview orang... jaga exhibition utk any event tuk memperkenalkan apa publication jabatan aku..  
Walaupun aku keje dalam kementerian , tp sekarang we all sgt laju & advance. Jadi tu sebab aku cm terasa jgk orang dok komplen cakap service jabatan kerajaan lambat.. hohoho.. cekidaud kerja-kerja aku.... weeee 

'
'
'
'
'
V
  




Public relations dengan peserta atau orang ramai yang 
berminat tentang publication kami.. 







S0 aku akan terangkan apa publication yang kami ada. peserta boleh dapatkan bahan-bahan tersebut dengan percuma jika betul-betul memerlukan. selalunya buku-buku diterbitkan adalah berkaitan INOVASI, PRODUKTIVITI, KUALITI, dan macam-macam lg. 






Membantu peserta yang inginkan bahan terbitan kami

ni lah meja exhibition sempena perasmian buku Annual Produktiviti Repot 2011 baru-baru ni. s0 aku akan bawa buku terbitan kami semua.. buku-buku diberi percuma sahaja. jadi sesiapa yang berminat tentang buku-buku dan bagaimana boleh mendapatkannya bolehlah email pada saya : khairunnisa@mpc.gov.my 


tgh tunggu client.. :p

Lain-lain tugas macam biasa, edit or proof reading bahan majalah seperti artikel, design cover-cover untuk majalah dsb.nya. macam picture kt bwh ni plaks exhibition masa perasmian Creanova ... interesting.. dapat jmpa orang ramai dan beri informasi tentang penerbitan kami.


yang bwh ni gambar poyo smbil-smbil jaga booth , sambil posing. apa salahnya kan ??? 


Sekian takat ni. jom smbung perah otak utk cover design majalah baru aku .. =)


heee bekerja dengan ikhlas  =)






No comments:

Post a Comment