Monday, June 20, 2011

review (Laddaland)




haaaa weekend ni je aku da tengok 2 movie.. bapok dasyat ! huhuhu ermmmmm ala untuk hilangkan stress.. s0 kali aku nk review pasal movie seram LADDALAND ... cerita hantu thailand . ermmmmmm cerita ni mcm lama je . aku masuk hari tuh jam 1.45 habis dekat 3.45 la rasanya. fuh ! sangat la lama...

permulaan cerita ni memang la slow.. ermm ala dia cuma cerita macam mana dia pindah barang. baru pindah ke rumah baru di kawasan perumahan yang dipanggil LADDALAND .. hehe ermmmmm rumah agak cantik and mcm kawasan mewah la kalau kt malaysia ni. tapi, yang aku pelik, masuk sikit-sikit ceritnya hanyalah mengenai kisah orang mental yang bunuh diri. sebab apa jadi mental pn tak tahu. then tahu-tahu je bunuh diri..

biasalah kejadian seram ni start bila ada 1 kes pembunuhan kt 1 rumah berdekatan family yang baru pindah ni. tiba-tiba dorang 1 perumahan gempar de kes majikan ni bunuh pembantu rumah dia.. dia rosakkan muka pembantu rumah tu dgn teruk sekali and sumbat mayat dlm peti ais berhari-hari baru tahu ada mayat. emmm since tu la hantu tu tak tenang and kacau 1 perumahan. tapi.... mcm pelik je.. tak de la part dia kacau org sgt. ala setakat keluar cmtuh je... ermmmm motif cerita ni yang aku kureng nk paham.. uhuhu..

lagi plak kes jiran dorang ni cm pelik. bini dia slu tgk wife jiran dia ni lebam2 kt muka. ermmm seram gk la.. laki jiran dia cm baran je.. dorang baik la.. anak-anak brkawan. smpai lah tiba-tiba gempar jiran dia ni mati 1 family sebab si suami jiran tuh membunuh seisi keluarga dia. katanya sb masalah kewangan. ermmmmm tp sadis gler laaaa.. sebab tiap mlm family cm ada je kt rumah. maybe roh kot.. tp tak logik gk, apa motif cite ni tah? nk cakap pasal org mental n ada masalah so bunuh diri n keluarga?? hadoi.... tak apa aku layan je lagi..

last-last org yg dok ctu semua pindah tak tahan gamok area tuh. yg aku pelik dorang tak tahan sbb apa aku pn tak th. tak de pn review pasal hantu tu kacau rumah org ke apa ke. tw-tw sume nk pindah. sume letak board rumah tuk dijual.. tp dorang 1 family je tak pindah lg sbb husband dia syg kt rumah tu. ermm memang cari padah la kn? bila ank dia kene kacau bagai.. s0 ada 1 part dia igt ank dia mati d tembak oleh dia. padahal ank dia terkena bahu je. dia pn bunuh diri sbb rasa tak layak jadi ayah kot. adoi korang tgk? apa jenis cerita laaaa . baik aku tgk 3 2 1 inta la lagi syok ! ..


kalau banding dgn cite hantu thailand lain. aku paling suka shutter ! fulammak wei ! cite hantu gempak tuh. motif cite pn tw nape jadi cmtuh. kn?? s0 aku kasi cite ni 3/10 je la... :) tu pn sbb ank laki dia cute sgt :)

ha lupa. kalau korang tgk cite ni. ermm korang perhati cover movie ni. hantu dia sm tak mcm hantu dlm cerita ni ..ehehe tgk sdiri k sm tak? no komen !

No comments:

Post a Comment