Sunday, July 31, 2011

Tahun ni aku berpuasa di Kuala Lumpur pulek... ;)



hohoho... entri ni sengaja aku buat supaya dapat membuang sesawang-sesawang yang da makin tebal. haish ! da 2 hari ni tak buka .. memang berkepok la sawang. Weekend ni aku tak sempat nk mengadap lappy.. masa yang ada aku gunakan untuk berehat, tidor, jalan-jalan and release tensi0n bersama si dia.. hehehehe..

s0 kali ni aku nk bercerita pasal puasa. kalau orang lain semua buat entri pasal PUASA, s0 aku pun tak kan lah tak buat kan? firstly masih sempat untuk mengucapkan selamat menyambut ramadan al mubarak kepada semua umat islam... hehe perbanyakkan lah pahala tu ye kawan-kawan :)

Tahun ni, aku berpuasa di Kolumpo a.k.a Selangor lah. ermmmm Al maklumlah, tahun ni kan aku baru berpindah duduk di sini. Sebelum ni aku bekerja di kuala terenggau. setahun keje, ibu pejabat da panggil aku keje di HQ.. s0 persekitaran baru, pengalaman baru. dapatlah aku berbpuasa di tempat lain pulak kn?? dapatlah merasa mcm mana menyambut puasa di sini plak.

Tahun lepas (2010) aku berpuasa di Kuala Terengganu. Ermmm boleh tahan lah . Sebelum tahun lepas (2009) aku berpuasa di Kuantan. my hometown. 2008, aku berpuasa di DUngun, terengganu. masa tu tengah blaja lagi kn di UITM Dungun, Terengganu. 2004 - 2008 aku sambut puasa di Kuching Sarawak you.. jangan jeles :) hehehe time tu aku buat diploma kt uitm Sarawak ler.. 3 tahun kt sana memang pengalaman paling menyeronokkan .. mostly sama je semua tempat. cuma makanan je la yang berbeza.

apa-apa pun marilah kita perbanyakkan amalan yang baik.Jangan ponteng puasa, jangan ponteng solat 5 waktu, jangan mengumpat, jangan dan jangan lakukan perkara yang boleh kurangkn pahala kita ;)

2 comments: