Saturday, July 16, 2011

review (FLAT 13A) serammmmm !




Ni lagi 1 movie yang aku tengok khamis lepas. pendek kata mmg setiap khamis keje aku menengok wayang je laaa keje nye. yang jadi mangsa dia lah. cian dia terpaksa berhabis wang and masa semata nk jaga hati aku. eh ! mestilah kene jaga kn? hehe..

s0 aku paksa dia tgk cite ni wlwpun aku tahu dia tu takut. takut bukan apa sbb dia duduk sorang. seram gk la kn? rumah aku ramai org, s0 tak adalah terasa sangat nk takut-takut tu. takat nk pegi bilik ari kol 3 pagi tak de hal lagi lah.. hehe.. ermmm s0 cite flat 3A ni bagi aku? oke la dari cerita hantu yang lain. watak dia pun oke. jalan cite pn ok and tak la berterabur sangat. actually aku kasi cite ni 7/10 la oke? oke la tuh. kira banyak laa..

permulaan cerita? alaa semua permulaan cerita mestilah happy kn? macam happy. gelak ketawa. pelakon utama dia mestilah intan ladiana n tah sape nama pelakon laki baru tuh. aku tak hengat tp dia belakon dalam cite syurga cinta yang jadi bekas kekasih cikgu syuhada. hehe.. ermmm kiranya dorang pasangan kekasih la. bukan kekasih je dah macam laki bini. s0 si intan ni mengandung.. bila dia bgtahu bf dia, bf dia tiba mengamuk n mtk gugur? wtf punya laki la kan??? ko da sedap buat, lepas tu mtk gugur mcm la nk gugurkan apa kn ? pk tak sakit ke hoi!!

then sbb da kene pukul sume. si intan terpaksa la gugurkan. dia telan pil je. masa tu la kuar sume isi dia. ish ! paling tak leh blah da de bentuk baby kot. yela da 4 bulan kn? cmne la??? then lepas kes tu la macam-macam benda pelik jadi. dia dgr cm ada budak nangis la apa la.. ermm tu la hukum karma terpaksa di tanggung. s0 si intan ni ada kawan baik. perempuan. dia tinggal berdua dgn kawan dia. s0 utk elak dari benda buruk berlaku, intan n kawan dia pindah keluar dari rumah tu. kawan baik dia yang dah carikan rumah.

s0 dorang pindah ke rumah yang di namakan flat 3A tu laaa.. ermm igtkn sume benda da ok. rupanya dari stulah brlaku mcm2 benda tak elok lagi. kisah ni sebenarnya kisah hantu budak bernama fatin. budak ni la yang menghantui flat tersebut. mak budak tu hari-hari tunggu ank dia balik padahal ank dia da mati. s0 jangan lah lengahkn masa. tengok la kenapa budak tu mati. semua kisah ni ada kene mengena dengan bf intan ladiana dalam cite ni.

kesimpulannya :
bagi aku movie ni nk bagi mesej jangan la buat benda tak senonoh . elakkan la gejala sosial and bila da mengandung tu barulah nk gugur kn. s0 actually ramai perempuan yang menggugurkan kandugan mereka ni mostly jiwe dia tak aman pn sbb knonnya roh ank dia yg da mati tu sentiasa kacau. allahualam. aku pun tak tahu. so cite seram kali ni berbaloi gk la aku tengok dari sebelum-sebelum ni.

No comments:

Post a Comment