Monday, July 25, 2011

Bz week ... and Steward wanna be 2 . . .





Akhirnya aku ada jgk beberapa minit masa untuk update blog aku ni... sekarang ni memang aku busy tahap keretapi. Masa aku memang full gilerrr !!! huhuhu tapi tak apa, sebab aku suka isi masa lapang or masa terluang dengan buat sesuatu yang berfaedah. s0 aku tak mengeluh even aku bz and langsung tak ada ms nk update blog. Apa yang lebih penting tu kita utamakan laaa.

Tak ada mood nk update entri pn satu hal sebab sepanjang minggu lepas, kulit muka aku ni tiba-tiba je naik ruam n berbintik-bintik???????? huish ! memang aku pn ngeri and takut tgk kulit aku .. Ish, kenapa lah boleh tiba-tiba teruk smpai tahap aku stress, tertekan, keje pn byk, dengan latihan tarian... ish ! memang buat aku tak ada mood langsung sepanjang minggu lepas. Aku pegi keje pn tak pakai make up, sbb nk biarkan ruam tu reda. s0 bila jmpa doktor, dia bagi ubat tahan gatal, and krim untuk sapu kt ruam-ruam tu.


Ha lebih kurang cmni la ruam-ruam penuh kat muka aku. sape tak risau dari kulit aku tak ada jerawat satu pun naik ruam kn??? memang gelabah gk la smpai nk menangis pn ada. huhuhu tp maybe ni sume ujian ALLAH. ermmm faktor penyebab kulit aku jadi cmni??? byk sebab tp aku tak pasti la sbb apa.. bole jadi :
1. Faktor cuaca yang jerebu semakin merbahayakan kesihatan.
2. Faktor salah mkn ke. maybe ada mknan tu alergik and aku tak boleh mkn. sbb
sehari sebelum tu aku ada mkn seafood.
3. Alat make up yg dah tamat tarikh luput?? bole jadi, then aku da tuka sume.
4. habuk atau miang ke.
dan lain-lain..


s0 memang hampir 8 hari la aku terpaksa bersabar minta cepat baik. dah la esok aku de dinner opis.. hurmmmm... kalau tak, mest la tak happy pergi majlis dengan muka bermasalah kn??? hari ni aku happy sebab hari ni last aku pegi latihan tarian.. pagi-pagi pegi keje, lepas keje tu plak de latihan tarian kadang smpai pkul 8 mlm. sebab tu la balik dari keje je, aku terus mandi, makan and baring sambil tengok tv. lagi syok ! ..

Haaa part interview steward pun 1 hal. sabtu lepas, macam biasa aku pergi teman dia interview untuk jawatan steward MAS kt MAS Academy kelana jaya. nasib baik dekat dgn rumah aku tuh. then, masa aku smpai tu, suasana dia lagi dasyat dari fire fly tu !! masa temankn dia yg fire fly candidate cuma 215 org... tapiiiiiii yang MAS ni, over than 700 yang pegi interview?? mak aih ! ramai jgk yang nk jadi steward ni???????

huhuhu tapi interview untuk cabin crew MAS ni agak susah dari fire fly and air asia. Fire fly dia lepas semua stage and tinggal untuk di panggil sahaja.. then, pagi-pagi buta tu, pkul 9 pagi we all da gerak pegi sana.. smpai dalam jam 10 sbb nk iron bj dia la, nk kepilkn sijil la, nk prepare apa patut laa.. then, smpai je lebih kurang dekat jam 10 orang da ramai. s0 ms register tu, dia dapat no 477 ???? huhuhu that time orang yang lepas interview baru yang ke 200?? sabo je laaaaaaaaaaaaa !...

aku pikir interview nye sekjap la sbb da datang awl pg. rupanya sistem interview dia ada 3 stage. meaning lepas stage 1 baru boleh ke stage 2 and seterusnya.. ms tiba part dia tu, dah pkul 1 ptg. stage pertama , dia ckp .. msuk sekali 5 orang and 5 sekali akan di temuduga. then lepas habis sesi tu, barulah akan pilih sape yang akan ke stage seterusnya... s0 stage tu dia lepas bila penemuduga pilih 2 dari 5 orang.

haha aku pulak yg cuak kt luar. stage 2 plak grooming. dia cek pakaian, cara catwalk, cara duduk, kuku, parut, tinggi, berat, and semualah. ish kira nk yang perfect la ni.... adoi - adoi.. cm tu sekali kn?? hurmmm s0 dia mesej aku dia lepas stage 2. mcm tadi jgk ada yang tak lepas jgk stage 2 tu balik la.. dia lepas stage 2 and naik stage 3.

stage 3 just berborak and kasi pendapat if penemuduga bg case atau situasi. heheheh then, lepas tu barulah dia akan panggil balik yang berjaya.. susah jgk kn??? tp aku rasa yg terpilih smpai stage 3 tu pun ada la kot 100 orang je dari 700 ????? huhuhuhu tak apalah, kalau ada rezeki, adalah. tak kemana pun. cuma berdoa banyak-banyak...

so waiting jawapan from fire fly and MAS. mana-mana pun sm je. apa yang terbaik buat solat istikarah.

3 comments: