Wednesday, August 3, 2011

Buku bulan ini : Alexander bukan Zulkarnain ??




Jalan-jalan ke SACC MALL shah alam ahad lepas, masuk MPH aku tertarik dengan buku yang bertajuk " benarkah Iskandar bukanlah Zulkarnain" itulah diceritakan oleh penulis dengan berpandukan sejarah-sejarah dan kajian terdahulu. Yelah, kita pun nk juga tahu siapa zulkarnain sebenarnya? siapa Alexander kerana selepas buku tersebut di terbitkan, buku " Alexander adalah Zulkarnain pula menyusul. huhu kedua buku tersebut katanya mempunyai pendapat yang berbeza.

Tapi aku baru je nk baca n mendalami apa yang penulis "Iskandar bukan Zulkarnain" sampaikan. s0 sekarang ni baru je masuk muka surat ke 40 kot. permulaan buku ni, cerita serba ringkas sejarah-sejarah nabi terdahulu. maybe untuk lebih detail. tak de lah orang kata terus cerita hentam keromo sb tak semua tahu siapa zulkarnain yang sebenarnya..

s0 secara ringkas dan amnya dari apa yang aku tahu, zulkarnain adalah Raja Zulkarnain yang juga merupakan pahlawan di medan perang yang hebat kerana berjaya menakluk banyak negeri. Dia juga yang membina tembok dari menghalang Yakjuj Makjuj memusnahkan alam kita ni. s0 yang aku tahu, selagi ada azan di dunia ni, selagi tu lah yakjuk makjuj tak dapat keluar dari tembok binaan zulkarnain walaupun hari-hari depa dok korek..

allahualam...

No comments:

Post a Comment