Wednesday, August 3, 2011

Betul ke makanan di Bazar Ramadan mahal-mahal sekarang ???




Hurmmm sekarang ni mana-mana aku berdiri , duduk and lalu semua orang membincangkan tentang makanan di bazar ramadan yang makin mahal sekarang? fuh ! smpaikan topik perbincangan pg tadi dgn kakak opis pun tentang bazar ramadan. Haish ! kenapa jadi cmni? mungkin di sebabkan harga minyak, gula and tepung naik ke??

Tapi pada pendapat aku lah, mungkin la makanannya da mahal sedikit berbanding dulu. Mahal tu rasanya tak berapa kisah, tapi mungkin orang ramai berpendapat yang kalau da mahal supposed rasa makanan tersebut juga haruslah SEDAP .. hurmmm aku bukan nk komen lebih-lebih cuma mostly pembeli merungut kata makanan tak sedap, nasi keras, ari tawar, soya pun basi, kuih onde-onde yang hijau de gula melaka dalam tu pun kelapa luarnya basi? mcm mana pembeli tak merungut. pada aku makanan mahal ni masih boleh di terima asalkan penjual menjual dengan ikhlas. tak nk la pikir nk kaut keuntungan je..

kalau aku tahu makanan semalam pun di jual untuk hari ni memang aku hangin la. tp setakat ni tak tahu lagi la.. ALLAH je maha mengetahui. s0 hari ni da masuk 4 hari berpuasa, aku pikir2 nk makan young taufu la.. ini semua gara-gara FAIZ FARISH yang letak gmbr makanan tu kt entri dia? hurmmm malas nk membazir da kali ni. beli dua perkara okey la. air pun aku tak pernah beli lagi. better balik rumah bancuh ribena ais . fuh ! meletup..



Abaikan gambr di tepi. hehehe saja je letak picture di kedai makan bersama unit penerbitan aku kt jabatan ;) tekala mana satu aku..

2 comments: